20
Lis

Spolupráce se společností BAUHAUS úspěšně pokračuje

PEFC ČR zahájil před několika lety spolupráci s německým obchodním řetězcem BAUHAUS a navázal tak na širší partnerství, které se osvědčilo v sousedních zemích. Vedle pravidelných osvětových akcí pod názvem Road Show, zaměřených na zákazníky 8 odborných center v ČR, se PEFC opakovaně podílí na pořádání tzv. Kids Clubů – kreativních dílniček pro děti. Práce se dřevem a vlastnoruční zhotovení jednoduchého výrobku je u dětí velmi oblíbené. Současně je příležitostí, jak oslovit děti
i jejich rodiče a představit práci lesníků a hlavní poslání certifikace lesů.

 

 Od počátku naší spolupráce s mezinárodním řetězcem BAUHAUS jsme byli v úzké součinnosti s Ing. Tomášem Hanzlíkem, vedoucím marketingu BAUHAUS pro Českou republiku a Slovensko. Díky jeho přístupu a podpoře jsou naše společné aktivity nejen viditelné veřejností, ale získáváme i řadu velmi pozitivních ohlasů.  V říjnu jsme završili letošní společné aktivity uspořádáním další kreativní dílničky Kids Clubu a byla příležitost požádat Ing. Tomáše Hanzlíka o krátký rozhovor.

  1. Důraz na ochranu životního prostředí a podpora obnovitelných materiálů jsou stále aktuální témata, která veřejnost zajímají. Jakou obchodní a marketingovou strategii volíte ve svých odborných centrech?

Ačkoliv není naše obchodní a marketingová strategie přímo založena na ochraně životního prostředí, je to pro nás mnohem důležitější téma, než by se mohlo na první pohled zdát. Nechceme se totiž v žádném případě podílet na drancování planety a přírodních zdrojů. Důležitá je pro nás především tzv. udržitelnost obnovitelných zdrojů. Jediným způsobem, jak se orientovat například v nabídce řeziva nebo výrobků ze dřeva, je vyžadovat nějaký typ certifikace. Proto velmi vítáme certifikáty typu PEFC nebo FSC, které vyžadujeme od všech našich dodavatelů ještě před tím, než zboží uvedeme do prodeje.

Ochranu životního prostředí nikomu nenutíme, ale snažíme se našim zákazníkům nabídnout takové výrobky, které jsou k životnímu prostředí šetrné. Pro snazší orientaci jsme zavedli symbol PRO PLANET. Tímto symbolem označujeme výrobky, které, co se týče udržitelnosti, vynikají ve své skupině zboží.

Naprostou samozřejmostí je, že na našich odborných centrech mohou zákazníci nechat vybité baterie nebo malé elektrospotřebiče, které už dosloužily. My je zdarma ekologicky zlikvidujeme.

  1. BAUHAUS má svá odborná centra v 19 evropských zemích. V kterých státech je, z Vašich zkušeností, kladena větší pozornost zákazníků na volbu produktu z obnovitelných zdrojů a s jasným určením jejich původu?

Historicky pochopitelně v Německu, Rakousku a Skandinávii. U nás samozřejmě stále rozhoduje cena. Lze však konstatovat, že se naši zákazníci stále více zajímají o ekologické produkty a stále více poptávají nové technologie, které jsou zároveň šetrné k přírodě. Jako příklad bych uvedl LED žárovky, které jsou čím dál oblíbenější i přes svoji vyšší pořizovací cenu. Stále více zákazníků si uvědomuje, že z pohledu spotřeby elektrické energie a životnosti na tom vlastně ušetří.

  1. Téma společenské odpovědnosti, ke které se BAUHAUS hlásí, je nedílnou součástí vaší interní firemní politiky, jak do ní zapojujete Vaše zaměstnance?

Jak uvádíte je to integrální součást naší firemní politiky, vedle pravidelného vzdělávání jsou úspory
a důraz na životní prostředí součástí prakticky všech procesů v BAUHAUS.

  1. Společnost BAUHAUS se před několika lety rozhodla k aktivní součinnosti a propagaci certifikace PEFC. Jak tuto spolupráci hodnotíte a co přináší Vašim zákazníkům?

Jak už jsem zmiňoval, program pro schvalování režimů certifikace lesů je jediným způsobem, jak zajistit dodávky pouze ekologicky přijatelného dřeva. Pro nás je to především usnadnění z toho pohledu, že si nemusíme původ složitě ověřovat. Stačí nám certifikát, který nedostanete, pokud se k lesu nechováte šetrně, a to je z našeho pohledu neocenitelné. Naše zákazníky pak může hřát pocit, že tolik dřeva, kolik se vytěžilo na výrobky v našich odborných centrech, bylo zase vysázeno. Jen tak zachováme lesy i pro budoucí generace.  BAUHAUS chce být zároveň i dobrým sousedem, proto velká část řeziva, které nabízíme, pochází z tuzemských lesů a od lokálních dodavatelů a zpracovatelů.

  1. Pěkným projektem, kterým cílíte na děti a jejich rodiče, jsou pravidelné tvořivé dílny s názvem Kids Club. Jak velkou skupinu dětí dokážete oslovit a jak si ceníte zapojení PEFC ČR?

Díky naší spolupráci s PEFC se děti hravou formou dozvídají, jak se správně pěstují lesy a jak je chránit. Tisíce dětí už díky Kids Club ví, že správné lesní hospodářství podporuje rozmanitost
a udržitelnost lesů a že lesů v České republice dlouhodobě přibývá. Doufáme, že se z nich v budoucnu stanou zodpovědní zákazníci a budou se zajímat o původ nakupovaného zboží.

Ing. Tomáš Hanzlík

vedoucí Outdoor/ Instore/ Media Marketing

odborná centra Bauhaus pro ČR a SR

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...